Motorola'nın araştırmasına göre, Avrupa'daki televizyon izleyicilerinin yarısına yakını televizyon programlarını internet üzerinden bilgisayarlarda izliyor.
Almanya, Fransa, İtalya, İspanya ve İngiltere[/b'deki [b]2 bin 500 geniş bant kullanıcısına yönelik araştırmada, giderek değişen teknolojik hayatın, internet dünyasının da gelişmesiyle birlikte televizyon ve televizyon izleyicileri üzerinde büyük etki yarattığı belirtildi. Artık insanlar sadece neyi seyretmek istediklerine karar vermiyorlar, nasıl ve ne zaman seyretmek istediklerine de kendileri karar veriyorlar...
Ülkelere göre araştırma sonuçlarına bakıldığında, Fransız televizyon izleyicilerinin yüzde 59'unun hoşlandıkları programları internetten seyrettiği, Fransızlar'ı sırasıyla İtalyanlar ve İngilizlerin takip ettiği, Alman izleyicilerin yüzde 33'ünün de kendilerine çekici gelen programları internet üzerinden takip ettiği belirtildi.
Araştırmada, Avrupalı izleyicilerin birçoğunun televizyonu temel işlevinin haricinde kullandığı ifade edilerek, Örneğin, bir video kamera takarak çektikleri görüntüleri aktarıp izliyorlar. Televizyon izleyicilerinin yüzde 45'inin de, 2012 olimpiyatlarına kadarki süre içinde televizyonları üzerinden video konferans yapabilecek duruma gelmeleri bekleniyor denildi.
Motorola araştırmasında, televizyon izleyicilerinin yüzde 57'sinin, izlediği televizyon programıyla etkileşime girmek istediği belirtilerek, bir futbol karşılaşması sırasında izleyicinin, maç ile ilgili istatistiklere hemen ulaşmayı tercih ettiği, televizyon kullanıcılarının yüzde 35'inin de canlı programları ileri, geri alabilmek veya durdurabilmek istediği kaydedildi.
Motorola Ev Çözümleri Birimi Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) Pazarlama Direktörü Karl Elliott, söz konusu araştırmada, Avrupalı geniş bant kullanıcılarının seyretmek istedikleri programları yayıncılara göre ayarlamak istemedikleri, farklı tercih seçenekleri ve esneklik istediklerinin ortaya çıktığını kaydetti.